Pages

Wednesday, March 13, 2013

ISTIMEWA UNTUK PEMINAT-PEMINAT POKOK BUNGA KRISTAL

Assalamualaikum dan Selamat Malam Semua.

Malam ini Kak Noor gagahi juga untuk update blog SDB.  Sebenarnya mata dah mengantuk tetapi demi mengingati janji Kak Noor kepada rakan sepejabat petang tadi, maka digagahi juga jari jemari ini menekan aksara.  Bukan resepi yang hendak di update, tetapi sesuatu yang agak istimewa untuk pengunjung-pengunjung blog SDB, iaitu trend gubahan masa kini; pokok bunga kristal.  Cantik dijadikan hiasan di dalam rumah mahupun di pejabat.




Mungkin telah jemu dengan resepi dan gambar masakan, apa kata kita ubah selera dengan menatap  gubahan pokok bunga kristal `handmade' hasil kreativiti rakan sepejabat yang bernama Shikin. Beliau adalah seorang  wanita yang mempunyai citarasa yang `super' dan kreatif bila menghasilkan sesuatu. Dengan melihat sesuatu barangan itu, beliau  akan dapat mempelajarinya dan membuatnya dalam waktu yang singkat.  Mahir  menjahit baju kurung, tudung, dan manik.  Jahitannya memang diiktiraf melampaui piawaian.  Ini diakui oleh pelanggan-pelanggan setia yang menempah baju daripadanya (termasuklah diri Kak Noor).  Akhir-akhir ini kreativiti dan minatnya beralih kepada gubahan pokok bunga kristal pula.  Menurutnya banyak yang telah terjual dan semua gubahan tersebut adalah hasil daripada kreativitinya dan sama sekali tidak menciplak idea orang lain.

Memandangkan buat masa ini beliau tidak mempunyai blog untuk diketengahkan hasil kreativitinya, maka Kak Noor cuba mempromosi pokok bunga kristal yang telah digubah oleh saudari Shikin.  Di bawah ini adalah gambar-gambar yang sempat diambil semasa di pejabat tadi.  Tapi... pokok-pokok bunga kristal berkenaan telah ada tuannya.  Cuma dipaparkan sebagai contoh sekiranya ada tempahan.  Harganya antara RM35 hingga RM50 sahaja; bergantung kepada banyaknya bunga dan daun yang digunakan.

Inilah gubahan pokok bunga kristal `handmade' hasil daripada kreativiti Saudari Shikin.  Cantik dan kemaskan!  Inilah adalah antara gubahan yang sempat diambil gambarnya.

K001 - Ini harganya RM35 aje..


K002 - RM35.00

K003 - RM50.00 sebab pokoknya rendang; bunga dan daun banyak

K004 - RM50.00 juga


K005 - RM35.00
K006 - RM35.00

Kalau ada gubahan baharu, Kak Noor akan update kan gambarnya ye!  Kalau sesiapa berminat untuk menempah, bolehlah tinggalkan komen ataupun roger terus Shikin's Crystal di 0192732501.

0 comments:

Post a Comment